Friday, February 27, 2009

披着笑脸的小龙女

认识我的人都知道,我的脾气很好,鲜少会生气。。。。其实我的脾气并不是真得那么好,而是因为我会掩饰。很多时候,我总觉得多一事不如少一事,退一步海阔天空,所以就算有东西看不过眼,我都会静静地不出声,保持沉默,再挂着一贯的甜美笑容。也因为这样,很多人都会得寸进尺,进一步来挑战我的耐力。

其实,我常常都在想,忍耐是不是应该的呢?忍耐对于某些人来说正是剥削自己的桥梁,因为大家都会觉得你很好人,不会介意的,而进一步的对你有过分的要求。。。。但事实上我是不是不介意呢?其实并不然。

说真的,我始终还是崇尚和和气气的生活。真的不想恶脸相向。开开心心,平平静静地过活不好吗?

1 comment:

Jean . 静 said...

finally back here, LONG TIME NO NEWS from you!! nice to know you're back! how are you recently? I do have to admit that you are too nice and always be bullied by others! Dont worry dont worry, let me know if anyone bullies you! (Hopefully I am not the brutal guy you saying :p I always did though) Take care take care! and about the video, do you see any 'video' button in the new post page? check it out! a box will appear after clicking on it then follow the instruction, you will be able to make it! or.. if the video is from youtube, cop the URL and paste on the posting space, it will appear when you publish that post! Feel free to let me know if you cant make it^^ May luck always beside you^^